Historie pěti tibeťanů

13. června 2010 v 21:25 |  tajemno

Na začátku minulého století se vysloužilý důstojník britské koloniální armády plukovník Bradford (soudí se, že to nebylo jeho pravé jméno) spřátelil s panem Peterem Kelderem. Sloužil v Indii a vyprávěl o tom, že prý někde v Tibetu je klášter, kde mniši znají tajemství věčného mládí. Dlouho přemlouval pana Keldera, aby jel s ním do Tibetu a aby spolu našli ten klášter. Plukovník nakonec odjel sám. Nutno dodat, že to byl už šedivějící pán o holi, kterému se blížila šedesátka.
Po 23 letech se plukovník Bradford vrátil do Anglie a jeho přítel ho nemohl poznat. Muž, kterému by odhadoval 45 let, mladistvého věku, vzpřímené chůze, tmavé vlasy. Vyprávěl, jak našel tibetský klášter, žil s mnichy, pěstoval zeleninu a vyráběl ovčí sýr, a také jak se naučil tajné cviky tibetských mnichů, které vracejí člověku mládí.
Pan Kelder po několik týdnů sepisoval zážitky z vyprávění plukovníka Bradforda a potom vydal o této cestě do Tibetu knihu, která byla přeložena do mnoha jazyků.
V současnosti jsou také v České republice stovky nadšenců, fitness centra a kluby, kde se pět tibeťanů cvičí.

První Tibeťan
Postavte se a rozpažte ruce. Levou dlaň otočte vzhůru, pravou směrem k zemi. Pomalu se otáčejte dokola. Pro začátek postačí 6 otáček, postupně přidávejte až do jednadvaceti. Toto cvičení má roztočit čakry správným směrem.

Druhý Tibeťan
Lehněte si rovně na záda, ruce podél těla dlaněmi dolů. Zvedněte hlavu a zatlačte bradu do prsou, současně zvedněte nohy do svislé polohy, snažte se je narovnat. Pak pokládejte pomalu hlavu i nohy zpátky na zem. Uvolněte se. Cvik opakujte. Dýchejte pravidelně.

Třetí Tibeťan
Klekněte si. Ruce položte dlaněmi na stehna. Uvolněte se. Skloňte hlavu dopředu a přitáhněte bradu k hrudi.
Potom hlavu narovnejte a opatrně zaklánějte trup dozadu. Až dosáhnete svého maxima, vraťte se zpět do výchozí polohy. Při předklánění a zaklánění se nadechujte, při návratu zpět vydechujte.

Čtvrtý Tibeťan
Sedněte si na zem, ruce dejte za sebe dozadu dlaněmi na zem. Zvedněte trup nad podlahu a udělejte most. Napněte všechny svaly. Chvíli vydržte, ale nezadržujte dech. Pak tělo uvolněte, most "prověste", bradu přitáhněte k hrudi a chvíli odpočívejte. Opakujte podle svých možností.

Pátý Tibeťan
Stoupněte si, pak se předkloňte a položte prsty obou rukou na zem. Stoupněte si na špičky. (Pro začátek si můžete ruce podložit např. stoličkou, pokud na zem nedosáhnete). Zakloňte hlavu a prohněte se dozadu, chvíli vydržte. Poté bradu přitiskněte k hrudi a předkloňte se. Pravidelně dýchejte.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama